تبليغاتX
چاي لاغري دكتر سينا - نوشيدن قهوه علائم آلزايمر را كاهش مي دهد
مقالات لاغري
محققان در آمريكا مي گويند نوشيدن پنج فنجان قهوه در روز ممكن است اختلال در حافظه را، كه از جمله مشكلاتي است كه بيماري آلزايمر به وجود مي آورد، كاهش دهد.

در مورد چاي لاغري بيشتر بدانيد

بنا به تحقيقي كه توسط گروهي محقق در دانشگاه فلوريدا انجام شده است، نوشيدن قهوه ممكن است علائم بيماري آلزايمر را كاهش دهد.

اين تحقيق، كه بر روي موش هاي آزمايشگاهي انجام شده است، همچنين نشان داده كه نوشيدن قهوه توليد پلاك هاي پروتئيني در مغز بيمار آلزايمر را متوقف مي كند.

تحقيقات قبلي نيز نشان داده بود كه كافئين از مغز حفاظت مي كند.

اما كارشناسان بريتانيايي گفته اند كه تحقيقي كه نتيجه آن در مجله آلزايمر چاپ شده است، به اين معني نيست كه بيماران مبتلا به بيماري فراموشي بايد به مصرف قرص هاي كافئين روي بياورند.

پنجاه و پنج موش آزمايشگاهي كه در تحقيق دانشگاه فلوريدا مورد آزمايش قرار گرفتند طوري پرورش يافته بودند كه به بيماري آلزايمر مبتلا شوند.

در مرحله اول، محققان براي اين كه از ابتلاي موش ها به اختلالات حافظه مطمئن شوند، آنها را تحت آزمايش هاي رفتاري قرار دادند. موش ها هجده تا نوزده ماه سن داشتند كه برابر است با يك انسان هفتاد ساله.

بعد از اطمينان حاصل كردن از مبتلا بودن موش ها به آلزايمر، محققان به نيمي از آنها آب كافئين دار دادند و به نيمي ديگر آب معمولي.

كافئيني كه به آب موش ها اضافه شده بود، برابر پنج فنجان قهوه - حدود پانصد ميليگرم كافئين - بوده است.

محققان مي گويند اين مقدار كافئين برابر است با دو فنجان قهوه "مخصوص" مانند قهوه لته و كاپوچينويي كه در كافي شاپ ها سرو مي شود. اين مقدار كافئين همچنين با نوشيدن چهارده فنجان چاي يا بيست نوشابه گازدار برابر است.

موش هاي مذكور بعد از دو ماه مورد آزمايش قرار گرفتند. محققان متوجه شدند كه موش هايي كه كافئين مصرف كرده اند در تست هاي حافظه بهتر بوده اند در حالي كه موش هايي كه به آنها آب معمولي داده شده بود در انجام اين تست ها ضعيف بوده اند.

افزون بر اين، ميزان پروتئين بتا اميلويد، كه در مغز بيماران آلزايمر رسوب مي كند، در موش هايي كه آب كافئين دار خورده بودند نزديك به پنجاه درصد كاهش داشت.

تحقيقات بعدي نشان داد كه قهوه همچنين بر آنزيم هايي كه براي توليد اين پروتئين لازمند، تاثير مي گذارد.

محققان همچنين گفته اند كه كافئين تورم در مغز را كه به توليد زياد اين پروتئين منجر مي شود، كاهش مي دهد.

گفته مي شود كه در حال حاضر در سراسر جهان بيش از 24 ميليون نفر به آلزايمر مبتلا هستند و اخيرا گروهي از محققان گفت كه اين رقم تا سال 2050 چهار برابر خواهد شد.

يكي از دلايل بالا رفتن آمار آلزايمر پيرتر شدن جمعيت زمين است.

ربه كا وود، رئيس تراست مطالعات آلزايمر به بي بي سي گفت، تحقيق در اين زمينه حركت مثبت است اما شرط احتياط را نبايد فراموش كرد.

او گفت: "من به مردم پيشنهاد نمي كنم كه به كافي شاپ ها حمله ور شوند و مقدار زيادي قهوه بنوشند. ما بايد در اين زمينه تحقيق بيشتري انجام دهيم. همان طور كه مي دانيد متاسفانه تحقيقات در باره بيماري آلزايمر بسيار محدود بوده است."

محققان آمريكايي مي گويند كه درصددند در مرحله بعدي، آزمايش هاي مشابهي را روي انسان ها انجام دهند. اگر اين آزمايش ها نتيجه هاي مشابه آنچه در مورد موش هاي آزمايشگاهي ديده شد، به دنبال داشته باشد، بيماران آلزايمر ممكن است نهايتا از اين يافته هاي جديد بهره ببرند.

اما اغلب محققان موافقند كه تحقيقات بيشتري بايد در اين زمينه صورت بگيرد كه ممكن است ساليان متمادي طول بكشد.

در مورد چاي لاغري بيشتر بدانيد

 


..................................................................

تقویت جنسی با گیاهان دارویی


لارجرباکس دستگاه افزایش سایز آلت تناسلی .


گیاهان داروئی تقویت جنسی

روشهای مختلف بالابردن اندازه آلت تناسلی مردان .


پودرمکمل H-40   ،  درمان انزال زودرس ،  بی میلی جنسی ،  ناتوانی جنسی
جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای سر با شامپو reeP Air  .


مهره مار و افسانه ها از واقعیت تا ...


شرف الشمس، افزایش ثروت ،   گشایش امور و  دفع دشمن  .

  

  

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هفتم تیر 1388ساعت 18:37  توسط |